غذای گربه و انواع آن برای سنین مختلف گربه ها
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
غذای گربه و انواع آن برای سنین مختلف گربه ها
پنج شنبه 24 آذر 1401 ساعت 22:4 | بازدید : 529 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای گربه بالغ چیست؟

این قطعاً غذایی برای گربه های وحشی است که در طبیعت زندگی می کنند غذایی است که از طریق شکار به دست می آید و از تحرک و انرژی بالایی برخوردار است گربه های خانگی کمترین تحرک را دارند و همیشه از صاحبان خود غذا می گیرند. این متفاوت است و این دو مورد نیاز غذایی یکسانی ندارند. بنابراین ، کیفیت و کمیت رژیم آنها متفاوت خواهد بود. یک رژیم متعادل برای گربه های خانگی ، رژیمی است که بتواند تمام نیازهای غذایی بدن از جمله پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و انرژی را برآورده کند.

می توانید از غذاهای دیگر (مانند پنیر ، شیر و تخم مرغ) به همراه گوشت استفاده کنید. با این حال ، منبع پروتئین باید حداقل یک بیستم از رژیم غذایی گربه بزرگسال باشد. رژیم غذایی گربه های جوان و بزرگسال یک دهم است ، در حالی که رژیم غذایی بچه گربه های از شیر گرفته شده یک سوم است. غذای خشک گربه باید غنی از پروتئین حیوانی و کم پروتئین گیاهی باشد ، زیرا غذاهای گیاهی گاهی هضم گربه ها را دشوار می کند و گربه شما را بیمار می کند. محتوای کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه نباید بیش از 10٪ باشد و غذای سالم گربه باید حاوی گوشت ، ماهی یا مرغ تازه باشد.

 

لازم به ذکر است که گربه ها نسبت به سگهای خانگی به مواد غذایی ، پروتئین و انرژی بیشتری (نسبت به وزن خود) نیاز دارند ، اما از طرف دیگر به دلیل اینکه ساعات زیادی از روز را به استراحت و خواب می گذرانند ، استعداد بالاتری دارند. چربی بنابراین عدم توجه به غذای گربه باعث چاق شدن گربه می شود.

 

گربه ها روزانه چه مقدار و چه مقدار باید تغذیه کنند؟

به خاطر داشته باشید که با افزایش سن تعداد وعده های غذایی گربه شما کاهش و افزایش می یابد. مثلا:

 

برای یک بچه گربه 3 ماهه 6 وعده غذایی کافی است ، هر وعده غذایی حاوی 180 گرم غذا است.

برای یک گربه 8 ماهه ، 3 وعده غذایی (350 گرم در هر وعده) کافی است.

برای گربه های بالغ ، 2 وعده غذایی (400 گرم در هر وعده) در نظر گرفته می شود ، اما آنهایی که باردار هستند باید 4 تا 5 وعده (450 گرم در هر وعده) داشته باشند.

البته باید توجه داشت که این ارقام کاملاً دقیق نیستند. زیرا گربه ها بسته به جنس ، نژاد ، سن ، شرایط زندگی و تحرک روزانه نیاز غذایی متفاوتی دارند. در واقع ، مقدار جیره غذایی نباید چاق و تنبل حیوان شود و در عین حال نباید آنقدر زیاد باشد که گربه ضعیف و لاغر شود. بنابراین بهترین معیار برای تعیین مقدار جیره و دفعات وعده غذایی نظر دامپزشک شماست.

 

نکته دیگری که هنگام تغذیه گربه ها باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز رژیم غذایی آنها را به طور ناگهانی تغییر ندهید ، زیرا این امر باعث مشکلات گوارشی می شود. به خاطر داشته باشید که وقتی گربه جدیدی را به خانه می آورید ، مهم است که آنها رژیم قدیمی خود را ادامه دهند و اگر از رژیم قدیمی آنها راضی نیستید ، می توانید بعد از مدتی رژیم گربه خود را به آرامی تغییر دهید. افزودن غذا به این عادت نیز راهی برای کاهش استرس گربه در برابر جو جدید است.

نکته دیگر در مورد غذای گربه استفاده از مواد مختلف در هر وعده غذایی است. به عنوان مثال ، اگر به گربه برای یک وعده غذا گوشت پخته شده بدهید و برای وعده بعدی از پنیر و تخم مرغ استفاده کنید ، هرگز آنها را نمی خورد تا زمانی که مجبور شوید غذای مورد علاقه خود یعنی گوشت را به او بدهید. به همین دلیل ، توصیه می کنیم مخلوطی از گوشت ، سبزیجات پخته شده ، سیب زمینی ، روغن و برای غذاهای گربه تهیه کنید.

 

غذای گربه

به طور طبیعی بچه گربه ها تا دو ماهگی شیر مادر را مصرف می کنند. اگر شما از بچه گربه ای بدون مادر نگهداری می کنید باید از شیر خشک با لاکتوز کم استفاده کنید. بچه گربه ها دندان هایشان از دو هفتگی ظاهر می شود. بنابراین از سن سه هفتگی به غذای جامد علاقه نشان می دهند. و غذای گربه های بزرگتر نیز هم به صورت اماده و هم به صورتی خانگی وجود دارد.

 

نکاتی که باید در رابطه با غذای گربه بدانیم

به یاد داشته باشید ، گربه ها به تغییر طعم آب بسیار حساس هستند. برای تأمین آب مورد نیاز گربه می توانید از آب یا شیر تمیز استفاده کنید.

به اندازه شیر بخورد.

گوشت را کاملاً بپزید و سپس آن را به گربه بدهید تا از سلامت آن اطمینان یابد.

استخوان های گوشت را که فکر می کنید ممکن است به حیوان آسیب برساند ، قطع کنید.

بهتر است گوشت به خصوص ماهی و مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید.

اگر کنسرو خریداری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که مقدار گوشت آن بیش از سایر مواد غذایی است.

مقدار زیادی کبد در غذای گربه ممکن است باعث اسهال در حیوانات شود.

تخم مرغ خام می تواند در جذب ویتامین  به نام بیوتین اختلال ایجاد کند ، بنابراین باید پخته شود.

پنیر منبع غنی پروتئین است شما می توانید آن را به صورت خام بپزید و یا قبل از تغذیه با گربه همراه سایر مواد غذایی بخورید.

 

وجود چربی در غذای گربه بسیار مهم است. برای تهیه چربی برای حیوانات می توانید از روغن های گیاهی و روغن های حیوانی استفاده کنید.

برای سبزیجات نیز توصیه می شود قبل از قرار دادن آنها در مقابل گربه ، انواع تازه را خرد کرده و با گوشت مخلوط کنید.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :